Practica Yoga: o perspectiva personala

“Namaste! Ma inchin calitatilor divine care sunt in tine. Calitatile divine din mine se inchina calitatilor divine din tine.”

Probabil multi dintre noi am auzit frecvent acest cuvant: NAMASTE. Eu m-am “intalnit” cu acest cuvant – salut inainte de a incepe sa practic yoga.
Nu ma consider o fire sportiva si mi-a luat ceva timp pana am identificat forma de antrenament care sa se “muleze” personalitatii mele.

Dupa interventia chirurgicala din Ianuarie 2014, revenind in tara, am inceput sa caut o metoda prin care sa imi refac forma fizica. Am incercat, mai intai, sa practic pilates-ul, insa dupa vreo doua – trei sedinte am realizat ca nu mi se potriveste :). Astfel, am ajuns la o prima clasa de yoga. Am ales o sedinta individuala pentru a vedea mai intai despre ce este vorba. A fost o sedinta de 90 de minute in care profesorul (indian) mi-a explicat rolul deosebit al respiratiei in cadrul acestei practici si nu numai.

De fapt, primul pas pentru a “intra” cu adevarat in practica Yoga este acela de a deveni constienti cu privire la respiratie. Din motive diverse, dintre care unul major este stresul, uitam sa respiram corect, abdominal si respiram scurt, fara vlaga. Respiratia este ca o curgere: inspiratia corespunde momentului de expansiune, iar expiratia momentului de contractie a corpului. Invatand sa respiram corect vom avea o vitalitate crescuta intrucat vom ajuta la curatarea canalelor energetice (“Nadi”).

Urmatorul pas important in arta practicii Yoga sunt Asanele. Despre ele am inceput sa invat cand am ales sa practic Hatha Yoga la Eden Spa sub indrumarea Victoriei. Acestea solicita corpul fizic. Aspectul terapeutic al practicii consta tocmai in restabilirea starii de bine general la toate nivelurile, de la cele superficiale, fizice, la cele subtile, energetice. Ameliorarea flexibilitatii corporale este un rezultat care se obtine in timp, dar nu ar trebui sa reprezinte obiectivul practicii. Yoga este o cale, si nu un final.
A treia conditie necesara in practica Yoga este concentrarea, calmarea mintii astfel incat sa “simtim” mesajele pe care ni le transmite corpul. Yoga se bazeaza pe realitatea corporala intrucat corpul nu minte; un stres fizic resimtit poate fi negat de minte, dar nu si de corp. Yoga se foloseste de “claritatea” corpului ca mijloc de a conduce mintea spre momentul prezent.

Consider ca fiecare dintre noi isi doreste sa traiasca “ancorat” in prezent, cu constienta si bunavointa iubitoare.
Pe mine practica Yoga m-a ajutat si continua sa ma ajute enorm! De obicei practic yoga o data pe saptamana, uneori (as vrea sa reusesc sa fac asta mai des) de doua ori.

De la Hatha Yoga am trecut la Yin Yoga si, recent, am inceput sa merg la clasele de Womb Yoga (din cadrul Centrului Shakti). Profesoara este Dana Nedelcu – o persoana senina, calda, delicata.

dana-nedelcu

Ce este Womb Yoga?

“Womb Yoga este o practica pentru femeile de toate varstele, indiferent daca pantecul lor experimenteaza ciclul menstrual sau nu; si indiferent daca partea fizica a pantecului mai este prezenta in corp sau nu. Practica ne ajuta sa fim mai atente la ritmul ciclului menstrual (primavara – preovulatie, vara – ovulatie, toamna – premenstruatie, iarna – menstruatie) si la experientele prin care trecem ca femeie (copila, menstruatie, sarcina, lactatie, perimenopauza, menopauza etc. si la problemioarele aparatului uro-genital care ne amintesc cum sa ne aducem feminitatea in echilibru.” (yoga on line)

Voi mai reveni asupra subiectului “Yoga” si in postarile viitoare.

Asadar, NAMASTE!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s